miercuri, 17 septembrie 2014

Porcii




V-am iubit. V-am protejat
ca pe copiii mei și voi v-ați înfipt
în mine precum căpușele.
M-ați lăsat fără vlagă, apoi ați râs
batjocoritor. Ați crezut că sunt slabă,
lașă, neputincioasă. Ați crezut
că nu voi schița nici cel mai mic gest
de revoltă. Nici prin cap nu
v-a trecut că eu vedeam mărgăritarele
acolo unde erau numai porcii.

Și cel care vă conducea, porcul cel mare,
porcul suprem, cu masca lui
de om rafinat, trecea prin lume în șușoteli
de admirație, în aplauze, lăsând
în urma lui doar haos. El v-a arătat
cum să vă stoarceți batista
de lacrimi gogonate după supliciul
sinucigașilor. El v-a învățat să fiți cruzi,
meschini, să aveți obrazul gros,
să împroșcați cu veninul care vă fierbe
zi și noapte în inimă și-n creier.
El v-a învățat formulele goale și devotamentul
total pentru cei asemeni vouă.
Să mimați întocmai durerea și compasiunea.

Și voi l-ați ascultat și voi ați devenit
slugile lui. Turma lui docilă.
Pe unde treceți, rămâne în urmă doar haos.
Râsetele voastre batjocoritoare.
O tobă mare în care bufonul regelui
lovește cu oasele lui.
Un aer cu miros greu de troacă.

V-am iubit. Am crezut orbește în voi,
dar voi ați fost porcii
care și-au înfipt râturile flămânde
în pieptul meu. Nu mai am ce să vă mai dau.
Nu mai am ce să vă mai cer.





Niciun comentariu: